Masaż dłoni na napady paniki

Artykuł ten dedykuję pewnej osobie, która nie chce przyznać się, że cierpi z powodu właśnie napadów paniki. Nie jest to powód do wstydu, bowiem aż 35 % ludzi cierpi na tego typu „dolegliwości”. Z napadami paniki można sobie radzić na wiele sposobów. Jednym z nich będzie masaż dłoni i na nim dziś się skupię.

Masaż dłoni jest bardzo przyjemny, mało inwazyjny i co najważniejsze możemy go wykonać niemal w każdej sytuacji. Jest na tyle dyskretny, że nawet będąc w tłumie poradzimy sobie z napadem paniki nie ściągając na siebie niczyjej uwagi.

Zacznijmy jednak od zidentyfikowania objawów charakterystycznych:

  • Jeśli wydaje ci się, że masz atak serca
  • Jeśli masz wrażenie, że za chwilę umrzesz
  • Jeśli czujesz lęk i przerażenie
  • Jeśli jest ci słabo i kręci ci się w głowie
  • Jeśli odczuwasz fale zimna i gorąca
  • Jeśli masz silne parcie na pęcherz 
  • Jeśli cierpisz na ból lub odczuwasz dyskomfort w klatce piersiowej

To oznacza, że masz właśnie napad paniki. W takim przypadku postaraj się uspokoić oddech, usiądź jeśli to możliwe i rozpocznij masaż dłoni.

Posuwaj kciuk wzdłuż linii jak na zdjęciu poniżej od małego palca do kciuka. Postaraj się aby twój palec zachowywał się jak gąsienica. Trzymaj kciuk zgięty, masuj opuszką naciskając trochę na zewnętrzny brzeg. Uważaj, by paznokieć nie wbijał się w ciało. Pracuj palcem powoli i metodycznie. Za każdym razem gdy wykonasz ruch do przodu „pełznij” palcem niczym gąsienica.

 

2

Następnie odwróć dłoń i rozpocznij masaż jak pokazano na zdjęciu poniżej. W ten sposób pobudzasz do pracy płuca.

1

Odwróć dłoń i dalej masuj tą samą strefę tyle, że od wewnętrznej strony. Tym razem jednak kieruj się od wnętrza dłoni do palców.

Na koniec jeszcze kilka wskazówek.

Gdy zaczynasz odczuwać niepokój:

  • Oddychaj powoli i głęboko. Ułóż dłoń na brzuchu na wysokości żołądka i pozwól sobie poczuć swój własny oddech. Aby nie doprowadzić do hiperwentylacji oddychaj powoli, miarowo, najlepiej do papierowej torebki, w ten sposób zmniejszysz ilość wdychanego tlenu i zwiększysz poziom dwutlenku węgla we krwi.
  • Staraj się nie myśleć o tym co teraz przeżywasz. Skup się na codziennych czynnościach. Pomyśl co zrobisz na obiad, co kupisz w sklepie.
  • Jeśli masz możliwość wyjdź na spacer lub zacznij biegać. W ten sposób usuniesz nadmiar adrenaliny.
  • Bardzo dobrze w takich sytuacjach sprawdza się słuchanie ulubionej muzyki.

Pamiętaj, że nieleczone napady paniki pojawiają się coraz częściej i trwają coraz dłużej! 

Ponadto wpływają destruktywnie na relacje z innymi ludźmi.

Lęk nie zabija! Lęk można oswoić!

Źródło artykułu: Refleksologia. Dotyk, który leczy. Ann Gillanders, 2003

One thought on “Masaż dłoni na napady paniki

  1. świetna sprawa, wielkie dziękuję za ten wpis, bardzo przydatny, mogę podpowiedzieć mojej koleżance, która ze względów sytuacji rodzinnej miewa takie napady. Pozdrawiam

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *