Masaż izometryczny

Dziś będzie o masażu izometrycznym. To szczególny rodzaj masażu, który kiedyś stosowany był głównie jako masaż sportowy, teraz jak się okazuje może być doskonale wykorzystywany także w inny sposób.

Masaż izometryczny:

  • pozwala złagodzić bóle mięśni po intensywnym wysiłku fizycznym
  • powoduje rozrost mięśni, bez konieczności wykonywania wyczerpujących treningów
  • pomaga w rehabilitacji uszkodzonych kończyn
  • doskonale redukuje tkankę tłuszczową (o tym będzie oddzielny artykuł! 🙂 )

Niestety nie każdy może sobie na ten masaż pozwolić, a lista przeciwwskazań jest długa:

  • przerwanie ciągłości skóry
  • niepełny zrost kostny
  • nadciśnienie
  • ciąża
  • choroby zakaźne
  • choroby przenoszone przez krew
  • infekcje
  • gorączka
  • miesiączka

Masaż izometryczny ma nam pozwolić na szybki przyrost masy i siły mięśni dlatego masaż ten wykonuje się w napięciu izometrycznym. Pozycję do masażu należy wybierać tak by uzyskać silny skurcz mięśnia.

Przed serią masaży warto zmierzyć te partie ciała, które chcemy wypracować. Mówi się, że efekty powinny być widoczne już po około 3 tygodniach, jednak wiadomo – to wszystko zależy od predyspozycji organizmu, masażysty, techniki masażu. Jedno jest pewne – efekty pojawią się na pewno! Wystarczy tylko dużo samozaparcia i regularnych zabiegów.

Warto wiedzieć w jaki sposób mierzyć efektywność masażu. Otóż:

Udo mierzymy 10-20 cm nad kolanem

Ramię mierzymy 10-20 cm powyżej łokcia

Przedramię 10-20 cm poniżej łokcia

Masaż izometryczny można stosować codziennie przez miesiąc. Niektórzy z was na pewno słyszeli o czymś takim jak trening izometryczny. Trening izometryczny to napinanie mięśni, natomiast masaż izometryczny to wykonywanie masażu na tychże napiętych mięśniach. Doskonałym przykładem na trening izometryczny jest napinanie pośladków i rozluźnianie ich podczas spaceru albo robienie tego samego z brzuchem podczas spaceru lub nawet oglądania filmu czy siedzenia na komputerze. Ja wiem, że to wszystko wydaje się takie nieprawdopodobne, ale uwierzcie mi – działa!

No dobra, to tyle tytułem wstępu. Przechodzimy do konkretów.

Jak prawidłowo wykonać masaż izometryczny?

masaż izometryczny

Masaż izometryczny powinien być podzielony na 3 części.

CZĘŚĆ PIERWSZA

To masaż klasyczny, który ma być swego rodzaju rozgrzewką. Masujemy wybrane partie ciała stosując ugniatanie, rozcieranie, głaskanie. Ta część dobrze by trwała około 10 minut.

CZĘŚĆ DRUGA

Podczas tej części wykonujemy masaż właściwy. Masowane partie ciała powinny znajdować się w skurczu izometrycznym (dobrze by to trwało 5-20 sekund) podczas którego wykonujemy intensywne rozcieranie lub wibrację. W tak zwanym międzyczasie powinny być 30 sekundowe przerwy podczas których rozluźniamy mięśnie delikatnie je wstrząsając. Podczas jednego zabiegu powinnyśmy wykonać od 6 do 12 powtórzeń.

CZĘŚĆ TRZECIA

To końcowa faza masażu izometrycznego. Starajmy się po tak intensywnym masażu rozluźnić tkanki stosując trzy techniki masażu: rozcieranie, wstrząsanie i głaskanie. Trzecia faza masażu powinna trwać nie dłużej niż 5 minut.

Trudne?

Na początku pewnie tak, ale z czasem nabieramy wprawy wszak trening czyni mistrzem. Oczywiście nie jest łatwo wykonać masaż izometryczny samemu sobie, ale od czego mamy partnerów? 😉

Ćwiczmy,masujmy się na zdrowie!

A na koniec filmik instruktażowy:

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*